Dopóki klienci będą potrzebowali profesjonalnego doradztwa dopóty sprzedaż konsultacyjna, zwana również sprzedażą rozwiązań lub sprzedażą wartości dodanej będzie kompetencją bardzo poszukiwaną.
W SZKOLENIU WYKORZYSTUJĘ MÓJ AUTORSKI MODEL SPRZEDAŻY KONSULTACYJNEJ 3P:
Oparcie rozmowy z klientem na 3 fazach powoduje, że handlowiec traktowany jest przez klienta jak zaufany doradca, przed którym można się bez obaw otworzyć, któremu naprawdę zależy na rozwiązaniu problemu klienta.
Sukces w sprzedaży konsultacyjnej jest uzależniony od nabycia specyficznych i zaawansowanych umiejętności. Handlowcy muszą umieć sprzedawać rozwiązania, a nie tylko produkty z półki. A to stawia przed nimi całkiem nowe wyzwania. Muszą umieć rozmawiać z kilkoma decydentami, z których każdy może mieć inne problemy, motywacje i obawy. Muszą wreszcie potrafić wzbudzić potrzeby klienta, aby ten przekonał się do zmian, które leżą w jego interesie.
W wyniku szkolenia uczestnicy potrafią:
Koncentrować się na kliencie i jego potrzebach,
Mówić językiem klienta,
Angażować klienta w rozmowę,
Zrozumieć cele biznesowe i priorytety klienta,
Wywoływać u klienta potrzebę zmian,
Konkurować wartością dodaną oferowanych rozwiązań,
Kreować w oczach klienta wizerunek zaufanego doradcy.
Każdy kto sprzedaje rozwiązania klientom biznesowym, zarówno małym i średnim firmom, jak i korporacjom.