W dzisiejszym świecie prezentowanie przed grupą staje się wymogiem dla coraz szerszego grona pracowników. Niezależnie od tego dla kogo jest prezentacja i na jaki temat, trzeba umieć przezwyciężyć tremę i poprowadzić prezentację w taki sposób, aby skupić uwagę i zaangażować audytorium. Dobra prezentacja to nie tyle ładne slajdy w PowerPoint, ale przede wszystkim umiejętność opowiedzenia wciągającej historii, która ma swój początek, rozwinięcie i zakończenie. Historii, która ma podwójne oddziaływanie: racjonalne i emocjonalne.
Profesjonalnie przygotowywać się do prezentacji,
Skupiać uwagę słuchaczy i wzbudzać zainteresowanie przekazem,
Wykorzystywać logikę i grać na emocjach,
Stosować zasady „storytellingu” w prezentacjach,
Radzić sobie ze stresem podczas prezentacji,
Odpowiadać na trudne pytania audytorium,
Wykorzystywać komunikację niewerbalną dla wzmocnienia przekazu,
Tworzyć czytelne i ciekawe prezentacje w programie PowerPoint.