EduLikeEduLike
Czego szukasz?
Lokalizacja...

KOSMOS 4000. MISJA NA AVALONE - JAK MAKSYMALIZOWAĆ WYNIKI, ZAMIENIĄJĄC AKTYWNOŚĆ W EFEKTYWNOŚĆ

Kategoria: Rozwój osobistyCzas trwania: 4 GODZINYTyp: Szkolenie grupoweCena: do uzgodnienia
Paweł Chabros, Business, Zarządzanie, Rozwój osobisty, Sprzedaż
Paweł Chabros
(0 opinii)
Business
ZarządzanieRozwój osobistySprzedaż

Opis szkolenia

KOSMOS 4000. Misja na Avalone – moja autorska Interaktywna Gra Biznesowa - oparta jest o Metodę Interactive Learning Experience. Pozwala ona na trwałe zmiany postaw poprzez zrozumienie konsekwencji wyboru zachowań i zaakceptowanie odpowiedzialności za swoje wybory. Polega na zaangażowaniu uczestników w scenariusz, w którym każdy z nich ma do odegrania pewną rolę i misję do spełnienia.
Podczas takiego Doświadczenia – pierwsza część gry, uczestnicy podejmują decyzje i działają w sposób, w jaki robią to zwykle w swojej codziennej pracy. Dzięki temu gra staje się lustrzanym odbiciem ich obecnych, mniej lub bardziej, pożądanych zachowań. Doświadczenie przebiega według zaplanowanego scenariusza, który przenosi uczestników do roku 4000, kiedy to ludzkość osiągnie niewyobrażalny poziom zaawansowania technologicznego.
W fazie analizy i podsumowania – druga część gry, ma miejsce dyskusja (Refleksja) na temat tego co się wydarzyło, a także na temat podjętych decyzji, działań i ich konsekwencji. Poprzez analogie i przykłady z realnego świata (Przełożenie) uczestnicy mogą nakreślić konkretne zmiany, które pomogą im zwiększyć skuteczność działania (Punkt wyboru).
Podsumowanie jest dostosowane do realiów uczestników, po to by dostrzegli oni jak najwięcej analogii pomiędzy grą a ich rzeczywistością, a w konsekwencji udoskonalili sposoby działania.
Scenariusz:
Jest rok 4000. Planeta Ziemia nękana jest atakami galaktycznych najeźdźców – Trekonów. Miliony ludzi straciło życie w tej nierównej walce. Agresorzy dysponują nowocześniejszą bronią i są coraz bardziej bezwzględni. Jeden z satelitów zwiadowczych Ziemi przechwycił sygnały świadczące o tym, że Trekoni szykują się do ostatecznego rozprawienia się z rasą ludzką. To będzie zmasowany atak, który ma się zakończyć unicestwieniem naszej planety.
Przedstawiciele Rady Ziemskiej, która podejmuje strategiczne decyzje w imieniu całej ludzkości zwołali w trybie pilnym nadzwyczajne zebranie. Podjęto decyzję, że jedynym ratunkiem jest zbudowanie tarczy ochronnej wokół Ziemi. Naukowcy z Agencji Międzyplanetarnej już kilka lat temu opracowali super zaawansowaną technologię, która to umożliwi. Wykorzystuje ona kryształy Antrixu, których śladowe ilości znaleziono na Ziemi po piątym wybuchu gwiezdnym. Testy były udane, ale ze względu na znikomą ilość Antrixu udało się skontruować tarczę wielkości zaledwie kopuły stadionu sportowego. Kolejne eksperymenty potwierdziły, że tarcza jest praktycznie niezniszczalna, nawet w obliczu zmasowanego ataku Trekonów. Jedyne znane pokłady Antrixu znajdują się na planecie Avalone – oddalonej od Ziemi o 36 milionów lat świetlnych. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu odległość nie do pokonania, ale obecnie już osiągalna dzięki supernapędowi umożliwiającemu skok w nadprzestrzeń.
Cel gry:
Rada Ziemska zdecydowała, że ekspedycja na Avalone musi być zorganizowana bezzwłocznie. Ze względu na ryzyka związane z misją kilka załóg – każda poleci własnym statkiem międzyplanetarnym Defender 4. To właśnie Wy będziecie stanowili załogi statków. W Waszych rękach ocalenie świata przed zagładą i zarobienie fortuny jako wyraz wdzięczności całej ludzkości. Powodzenia!
Uczestnicy nauczą się:
  • Przedkładać efektywność ponad aktywność
  • Myśleć w sposób bardziej strategiczny, a nie doraźny
  • Opierać się presji czasu i koncentrować na priorytetach
  • Przygotowywać, planować i wdrażać strategię obliczoną na maksymalizację wyników
  • Zdobywać, analizować i wykorzystywać informacje
  • Konsekwentnie trzymać się wyznaczonych celów i planu działania, przeciwstawiać pokusom pójścia "na skróty"
  • Podejmować skalkulowane ryzyko
  • Podejmować wywarzone decyzje
  • Współpracować i komunikować się w ramach zespołu dla osiągnięcia wspólnych celów
Grupa docelowa:
Grupy od 10 do 120 osób, wszystkie działy w firmie, wszystkie szczeble hierarchii