I. Podbudowa umożliwiająca udział w szkoleniu:
1. osoba fizyczna o dowolnym poziomie wykształcenia.
II. Podstawa prawna opracowania programu szkolenia.
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z późniejszymi zmianami.:
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. Dz. U. Nr 89 z 2011 r., poz. 368.
III. Opis kompetencji osób, które ukończą szkolenie.
sprawowania bezpośredniej opieki nad dziećmi poprzez wykonywanie zabiegów higienicznych, pielęgnacyjnych, opiekuńczych oraz prowadzenie zabaw różnego rodzaju
rozpoznawania potrzeb rozwojowych dzieci w kolejnych latach życia
dokonywania oceny przebiegu rozwoju dziecka w każdej sferze rozwojowej
stymulowania wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez planowanie, organizowanie i prowadzenie różnorodnych zabaw rozwijających z dziećmi
nawiązywania kontaktów społecznych i więzi z dziećmi powierzonymi opiece
budowania dobrych relacji i interpersonalnych z różnymi podmiotami zaangażowanymi w proces opieki nad dziećmi
udzielania pierwszej pomocy dzieciom w razie zaistnienia takiej konieczności
pracowania zgodnie z zasadami i przepisami bhp
kreowania przestrzeni i klimatu wychowawczego dla dzieci
podejmowania odpowiedzialności z powierzone ich opiece dzieci.
IV. Bloki szkoleniowe i liczba godzin szkolenia w blokach.
Lp. TYTUŁ BLOKU LICZBA GODZIN
1. Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa (od 0 do 3 roku życia) - 20
2. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka - 90
3. Kompetencje opiekuna dziecka - 20
4. Praktyka zawodowa - 30
V. Szczegółowy plan i harmonogram szkolenia otrzymają zarejestrowani uczestnicy szkolenia.