Lean Startup, czyli jak rozpocząć swoje marzenie o nowych produktach i usługach redukując ryzyko porażki?
Lean Startup to metoda spopularyzowana przez Erica Riesa. Pomaga minimalizować ryzyko niepowodzeń w tworzeniu produktów. Klienci nie kupują produktów. Klienci kupują wartości. Metoda Lean Startup pomaga sprawdzić za jakie wartości klient zechce zapłacić atrakcyjną cenę, będzie do niej wracał i polecał innym. Ideą „Lean” jest unikanie marnotrawstwa wszelkich zasobów : czasu, pieniędzy i materiałów. Praktycy Lean Startup wiedzą, że ich sukces zależy od tego jak szybko znajdą informacje sprawdzające czy są klienci gotowi płacić za ich produkt lub usługę.
Podczas szkolenia zapoznasz się z teorią Lean Startup, Running Lean, Customer Development i poznasz modele biznesowych, które pozwolą odnieść sukces w nowym biznesie lub pozwolą szybko zweryfikować Twoje założenia. Poznasz też Lean Canvas (jednostronicowy biznes plan) i inne narzędzia wspierające systematyzację pomysłów biznesowych. Zobaczysz też metody, które pokażą Ci jak zdobyć klientów zanim rozpoczniesz pracę nad swoim produktem i pokażą jak rozpocząć biznes przy minimalnych inwestycjach i minimalnym ryzyku finansowej klapy.
• Jak znaleźć pomysł na biznes/produkt/usługę? (Poznanie metod generowania pomysłów na nowy biznes.)
• Jak przetestować binzes/usługę/product? Nauka testowania produktów. Poznanie metod sprawdzających hipotezy dotyczące wartości Twojego produktu dla Klientów
• Jak znaleźć Klientów na mój product? Zdobycie wiedzy nt. umiejętności dopasowania produktu do potrzeb klienta (a nie odwrotnie)
• Zapoznana się z metodologią Lean Startup/Running Lean oraz Customer Development